Prodáváme toto auto. Původně jsem to chtěl prodat na díly, protože rez rozežrala nepěkně horní uchycení levé zadní pružiny, ale povedlo se to docela pěkně opravit. Takže se nakonec i udělala nová STK a auto je na 2 roky způsobilé provozu…
S auto parkuje venku, ale je možné s ním po domluvě zajet do garáže, kde mám hever a zvednout ho, aby si ho zájemnce mohl prohlédnout ze všech stran, tedy i zespodu. Nechci prodávat zajíce v pytli.
A tady pár technický dat:
- Subaru Impreza 2.0 – 85kW
- datum registrace v německu 1997
- dovezena v 2004 a od té doby ji máme
- plní emisní normu Euro 2
- nyní najeto téměr 200 tisíc km.
- LPG, polský stag, montován 2010, vypršení tlakové zkoušky nádrže 09/2020
- technická platná do 12. 12. 2020
- motor táhne, nedělá divné zvuky, vypadá jako v naprostrém pořádku s ohledem na najeté kilometry.
- zvednutý podvozek, sada od australského výrobce, zvednuto o 2,5 až 3 palce, jedná se o body lift a částečné zvednutí motoru, pod diferenciály zůstavá stejné místo, geometrie se nemění. I tak je to auto viditelně vyšší než standard. Je to docela ojedinělá věc. Auto se lépe brodí hlubokým sněhem. Nájezdové a přechodové úhly jsou nesrovnatelně větší proti standardu.
- vzhledem k věku vozu se dá očekávat koroze , podlaha a horní část vozu je vpodstatě netknutá, rezavějí hlavně prahy a lemy a podběhy zadních kol, nosná konstruce je v pořádku, nějaké rezavé místa jsou na dveřích, dostupná (nezabarvená) rez byla před STK ošetřena polymerním konvertorem rzi Chelade, ale co je někdě pod asfaltovým nátěrem, s tím se nedá celkem moc dělat, prahy a dostupné dutiny ve spodní části vozu byly v 2017 vystříkány prostředkem Carlofon ML.
- 2 sady kol – zimu a léto, zimní skoro nové protektory česká kopie Nokian Hakapellita
- GSM alarm Jablotron CA-1202 (2 dálkové ovladače, díky tomu je realizováno dálkové centrální zamykán), pro použivání a změny v nastavení je potřeba SIM karta, nemusí být datová, já tam svou nechám, ale při prodeji ji deaktivuji.
- A pak takové tý blbosti, co se uvádějí: ABS, manuální převodovka, redukce, travlý 4×4, manuální klima, denní svícení, tažné zařízení, 2x airback…
- a teď závady, nehody a opravy (co si pamatuji):
- v poslední době jde otáčení volantu nerovnoměrne, toho si první řidič všimne, problém spočívá v kloubech na ose volantu, kde musel být použit delší kus dodaný z austrálie a asi nebyl tak kvalitní jako originál a nebo se kabina časem zkroutila kardanové klouby kladou v různých natočení trochu jiný odpor, není to nebezpečné, jen si člověk musí zvyknout.
- první závažná nehoda se odehrála v zimě při vyhýbávní se zapadlým autům přes mantilel na kraji chodníku, jeden obrubník pod sněhem byl postavený na výšku a utrhl kolo, presněji dolní rameno z karoserie, oprava si výžádala časem další opravy, protože v důsledku zvednutí podvozku se 2x rozpadl hliníkový silenblok držící rameho, nažež jsem ho vyrobil nový z nerezu a ten již několik let drží
- nefunguje zavírání víčka nádrže, lanko je zarezlé někde pod sedadlem řidiče pod kobercem, takže víčko je trvale otvíratelné.
- druhá závažná nehoda vznikla, nárazem jiného vozu zprava, řidič nás neviděl a nedal nám přednost, celá pravá strana byla zdemolovaná, dveře šli blbě ale stále otvírat, zadnímu kolu se utrhlo rameno částečně (2 šrouby ze 3), opravu dělala firma Cawelo a musel jsem pak ještě dlouho ladit okna, protože auto dodali s netěsnicími a nedozavírajícími okny, měnili se obě pravé dveře, velká část prahu a taky prostření sloupek a kus blatníku az k zadnímu sloupku.
- konstatně prorezavějící výfuk, zavařuji to aspon 1x ročně, protože nové díly kromě zadního kusu nejsou k dostání, zadní kus je asi rok starý.
- rezavá tekoucí olejová vana “zavařena” ve velké ploše bronzem, uvnitř byl motor i vana nádherně čistá.
- nádrž teče v místě svarů dolní a horní části, neteče, spíš jen prosakuje, ale v garáži to pak smrdí, takže se doporučuje netankovat víc jak půlku maximálně 3/4, což nám nevadilo, protože se jezdí na LPG.
- napouštěcí trubice do nádrže nahrazena gumovou hadici (byla kompletně rozežraná rzí), tato závada vznikla letos, takže je to jedna z posledních oprav.
- Z předchozí závady plně větraná nádrž do ovzduší v létě odpařovala hodně benzínu a auto startovalo na benzín vždycky dobře jen po natankování čerstvého paliva. Na stížnosti otce, který auto provozoval poslední roky, jsem vždy reagoval tak, že jsem zkusil srovnat benzín s LPG na volnoběh, než jsem pochopil, že ten benzín v nádrži není už “benzín” a je dost možné, že po všemožných pokusech trošku poladit LPG řídicí jednotka po přepnutí paliva vždycky trochu váhá. Možná se na tom podílí i fakt ze za posledni rok jsme měnili 2x senzor tlaku LPG a po tom už nebyla síla zkusit znova provést znovunastavení LPG, protože to vyžaduje jezdit s notebookem v autě po městě a dálnici a už to nikdy nebude nastavené, tak jak jsem to měl před tím, když jsem ještě s autem jezdil sám. Je to jen otázka ladění parametrů, z mého pohledu to němělo cenu, vzhledem k tomu, že auto sicě blbě startovalo, resp. volnoběh po nastartování byl nízky ale vždycky to nakonec volnoběh narovnalo po tom, co se vzbudila lambda.
- a pak desítky drobných oprav dělaných zpočátku v servisu a v posledních letech svépomocí.
A teď opravy po tom, co jsem se rozhodl auto prodat.
-
- Levé zadní kolo mělo zrezavělou misku pružiny a tak byla nestandardně vyhnutá dovniř o pár milimetrů ale pri jízdě občas drncla o plechy a tak z nich postupně sundala barvu a všechno to tam zrezavělo a sloup držící horní část pružíny celý zkorodoval až se v jednom místě přerušil. Nyní je tam přivařený náhradní plech, silnější než původní a pro jistotu jsme přidali vzpěru mezi těmito sloupy napříč kufrem, tak jako mají závodní auta vyztužovací rám.
- 1. 12. 2018 je startér. Snažil jsem se auto, které stálo asi měsíc venku s napůl odpařeným benzínem rozhýbat, aby se dalo prodat a zasekl se startér. Jedna ploška z komutátoru vypadla. Výroba náhradní, nalepení a osoustružení zabralo celý den, ale nakonec startér zase funguje.
- 6. 12. 2018 opět prasklý výfuk, zavařeno
- 7. 12. 2018 senzor klepání. Omytí motoru před STK způsobilo rozklad tohoto senzoru. Senzor není nový ale je opravený. Více na videu https://www.youtube.com/watch?v=-orhEh5iVpE
- Nefunguje nastavení teploty topení. Prasklý plast v ovládacím knoflíku. Topení lze ovládat přímo na topném tělese přesouváním klapky, je to dosažitelné asi 5 cm pod přihrádkou před spolujezdcem. Není to komfortní ale jde to. Opravit původní ovladač by znamenalo to celé demontovat z auta, nakreslit 3D model a vytisknout na 3D tiskárně, ne že bych to neuměl, ale nemám na to prostě čas.
A teď nějaké fotky (je to ještě před opravou levého zadního kola, takže v tom rohu auto sedí o něco níže, než by mělo, a taky motor je jestě neomytý)
Aktuálně: Auto je pojízdné a způsobilé provozu na pozemních komunikacích. Je možné přijít, sepsat smlouvu, dojít na úřad a odjet. Ale pozor, jednak jsem v práci a na úřad můžu jen ve čtvrtek ale to mají vtipně jen dopoledne a po 12. lednu se bude muset napřed ještě na evidenční kontrolu (zatracený úřady), takže se operace nákupu pak může protáhnout a je možné, že se to za jeden den obojí nedá. Každopádně bez přepisu auto neprodávám.
V případě zájmu pište na adresu… [nikam nepiště auto je již prodané]
P.S. Ta mrtvá veverka je ukázka užívání, není součástí prodávaného vozu, ale pokud byste ji k tomu chtěli, mohu to zkusit domluvit s jejím chovatelem.