Subaru Impreza

 

Prodáváme toto auto. Původně jsem to chtěl prodat na díly, protože rez rozežrala nepěkně horní uchycení levé zadní pružiny, ale povedlo se to docela pěkně opravit. Takže se nakonec i udělala nová STK a auto je na 2 roky způsobilé provozu…

S auto parkuje venku, ale je možné s ním po domluvě zajet do garáže, kde mám hever a zvednout ho, aby si ho zájemnce mohl prohlédnout ze všech stran, tedy i zespodu. Nechci prodávat zajíce v pytli.

A tady pár technický dat:

  • Subaru Impreza 2.0 – 85kW
  • datum registrace v německu 1997
  • dovezena v 2004 a od té doby ji máme
  • plní emisní normu Euro 2
  • nyní najeto téměr 200 tisíc km.
  • LPG, polský stag, montován 2010, vypršení tlakové zkoušky nádrže 09/2020
  • technická platná do 12. 12. 2020
  • motor táhne, nedělá divné zvuky, vypadá jako v naprostrém pořádku s ohledem na najeté kilometry.
  • zvednutý podvozek, sada od australského výrobce, zvednuto o 2,5 až 3 palce, jedná se o body lift a částečné zvednutí motoru, pod diferenciály zůstavá stejné místo, geometrie se nemění. I tak je to auto viditelně vyšší než standard. Je to docela ojedinělá věc. Auto se lépe brodí hlubokým sněhem. Nájezdové a přechodové úhly jsou nesrovnatelně větší proti standardu.
  • vzhledem k věku vozu se dá očekávat koroze , podlaha a horní část vozu je vpodstatě netknutá, rezavějí hlavně prahy a lemy a podběhy zadních kol, nosná konstruce je v pořádku, nějaké rezavé místa jsou na dveřích, dostupná (nezabarvená) rez byla před STK ošetřena polymerním konvertorem rzi Chelade, ale co je někdě pod asfaltovým nátěrem, s tím se nedá celkem moc dělat, prahy a dostupné dutiny ve spodní části vozu byly v 2017 vystříkány prostředkem Carlofon ML.
  • 2 sady kol – zimu a léto, zimní skoro nové protektory česká kopie Nokian Hakapellita
  • GSM alarm Jablotron CA-1202 (2 dálkové ovladače, díky tomu je realizováno dálkové centrální zamykán), pro použivání a změny v nastavení je potřeba SIM karta, nemusí být datová, já tam svou nechám, ale při prodeji ji deaktivuji.
  • A pak takové tý blbosti, co se uvádějí: ABS, manuální převodovka, redukce, travlý 4×4, manuální klima, denní svícení, tažné zařízení, 2x airback…
  • a teď závady, nehody a opravy (co si pamatuji):
    • v poslední době jde otáčení volantu nerovnoměrne, toho si první řidič všimne, problém spočívá v kloubech na ose volantu, kde musel být použit delší kus dodaný z austrálie a asi nebyl tak kvalitní jako originál a nebo se kabina časem zkroutila kardanové klouby kladou v různých natočení trochu jiný odpor, není to nebezpečné, jen si člověk musí zvyknout.
    • první závažná nehoda se odehrála v zimě při vyhýbávní se zapadlým autům přes mantilel na kraji chodníku, jeden obrubník pod sněhem byl postavený na výšku a utrhl kolo, presněji dolní rameno z karoserie, oprava si výžádala časem další opravy, protože v důsledku zvednutí podvozku se 2x rozpadl hliníkový silenblok držící rameho, nažež jsem ho vyrobil nový z nerezu a ten již několik let drží
    • nefunguje zavírání víčka nádrže, lanko je zarezlé někde pod sedadlem řidiče pod kobercem, takže víčko je trvale otvíratelné.
    • druhá závažná nehoda vznikla, nárazem jiného vozu zprava, řidič nás neviděl a nedal nám přednost, celá pravá strana byla zdemolovaná, dveře šli blbě ale stále otvírat, zadnímu kolu se utrhlo rameno částečně (2 šrouby ze 3), opravu dělala firma Cawelo a musel jsem pak ještě dlouho ladit okna, protože auto dodali s netěsnicími a nedozavírajícími okny, měnili se obě pravé dveře, velká část prahu a taky prostření sloupek a kus blatníku az k zadnímu sloupku.
    • konstatně prorezavějící výfuk, zavařuji to aspon 1x ročně, protože nové díly kromě zadního kusu nejsou k dostání, zadní kus je asi rok starý.
    • rezavá tekoucí olejová vana “zavařena” ve velké ploše bronzem, uvnitř byl motor i vana nádherně čistá.
    • nádrž teče v místě svarů dolní a horní části, neteče, spíš jen prosakuje, ale v garáži to pak smrdí, takže se doporučuje netankovat víc jak půlku maximálně 3/4, což nám nevadilo, protože se jezdí na LPG.
    • napouštěcí trubice do nádrže nahrazena gumovou hadici (byla kompletně rozežraná rzí), tato závada vznikla letos, takže je to jedna z posledních oprav.
    • Z předchozí závady plně větraná nádrž do ovzduší v létě odpařovala hodně benzínu a auto startovalo na benzín vždycky dobře jen po natankování čerstvého paliva. Na stížnosti otce, který auto provozoval poslední roky, jsem vždy reagoval tak, že jsem zkusil srovnat benzín s LPG na volnoběh, než jsem pochopil, že ten benzín v nádrži není už “benzín” a je dost možné, že po všemožných pokusech trošku poladit LPG řídicí jednotka po přepnutí paliva vždycky trochu váhá. Možná se na tom podílí i fakt ze za posledni rok jsme měnili 2x senzor tlaku LPG a po tom už nebyla síla zkusit znova provést znovunastavení LPG, protože to vyžaduje jezdit s notebookem v autě po městě a dálnici a už to nikdy nebude nastavené, tak jak jsem to měl před tím, když jsem ještě s autem jezdil sám. Je to jen otázka ladění parametrů, z mého pohledu to němělo cenu, vzhledem k tomu, že auto sicě blbě startovalo, resp. volnoběh po nastartování byl nízky ale vždycky to nakonec volnoběh narovnalo po tom, co se vzbudila lambda.
    • a pak desítky drobných oprav dělaných zpočátku v servisu a v posledních letech svépomocí.

A teď opravy po tom, co jsem se rozhodl auto prodat.

    • Levé zadní kolo mělo zrezavělou misku pružiny a tak byla nestandardně vyhnutá dovniř o pár milimetrů ale pri jízdě občas drncla o plechy a tak z nich postupně sundala barvu a všechno to tam zrezavělo a sloup držící horní část pružíny celý zkorodoval až se v jednom místě přerušil. Nyní je tam přivařený náhradní plech, silnější než původní a pro jistotu jsme přidali vzpěru mezi těmito sloupy napříč kufrem, tak jako mají závodní auta vyztužovací rám.
    • 1. 12. 2018 je startér. Snažil jsem se auto, které stálo asi měsíc venku s napůl odpařeným benzínem rozhýbat, aby se dalo prodat a zasekl se startér. Jedna ploška z komutátoru vypadla. Výroba náhradní, nalepení a osoustružení zabralo celý den, ale nakonec startér zase funguje.
    • 6. 12. 2018 opět prasklý výfuk, zavařeno
    • 7. 12. 2018 senzor klepání. Omytí motoru před STK způsobilo rozklad tohoto senzoru. Senzor není nový ale je opravený. Více na videu https://www.youtube.com/watch?v=-orhEh5iVpE
    • Nefunguje nastavení teploty topení. Prasklý plast v ovládacím knoflíku. Topení lze ovládat přímo na topném tělese přesouváním klapky, je to dosažitelné asi 5 cm pod přihrádkou před spolujezdcem. Není to komfortní ale jde to. Opravit původní ovladač by znamenalo to celé demontovat z auta, nakreslit 3D model a vytisknout na 3D tiskárně, ne že bych to neuměl, ale nemám na to prostě čas.

A teď nějaké fotky (je to ještě před opravou levého zadního kola, takže v tom rohu auto sedí o něco níže, než by mělo, a taky motor je jestě neomytý)

Aktuálně: Auto je pojízdné a způsobilé provozu na pozemních komunikacích. Je možné přijít, sepsat smlouvu, dojít na úřad a odjet. Ale pozor, jednak jsem v práci a na úřad můžu jen ve čtvrtek ale to mají vtipně jen dopoledne a po 12. lednu se bude muset napřed ještě na evidenční kontrolu (zatracený úřady), takže se operace nákupu pak může protáhnout a je možné, že se to za jeden den obojí nedá. Každopádně bez přepisu auto neprodávám.

V případě zájmu pište na adresu… [nikam nepiště auto je již prodané]

P.S. Ta mrtvá veverka je ukázka užívání, není součástí prodávaného vozu, ale pokud byste ji k tomu chtěli, mohu to zkusit domluvit s jejím chovatelem.