Mám v hlavě zpracované dvě koncepce. Jedna je založena na výparníku z Nissanu. Na ní se mi líbí to, že výparník je neobyčejně tlustý, skoro 9cm. Ale tím to končí. Trčí z něho trubky, které asi bude nutné převařit, tedy jestli to vůbec půjde. A druhé pozitivum této koncepce je to, že vstupní trubka je na kraji auta.
Druhá koncepce, kterou vidíte níže je založena na výparníku z volvo XC70.
Teda ne tak úplně. Zde je ještě ventilátor pro konepci nissan. Pro dokončení je nutné ho napojit na pravou trubku, to je to, co vypadá jako komín. Ale to je trivialita, protoze ventilátor je komponent hotový, je to ventilátor z VW aut typu Oktavia I a mnoho dalších. Pravděpodobně dostane nové, větší lopatky. Větší ne ale vyšší, aby se zvýšil tlak i průtok.
A co je na té Volvo koncepci tak přitažlivé? Výparník je o 2-3cm nižší než nissan a o to víc je širší a lze právě otočit umístění a docílit toho, že topení je na vnjější strane a bude možné bednu směrem k okraji auta skosit (udělat meně hlubokou dolů) a nejspíš půjde sladit i úhel s bednou výparníku. A bude to méně vidět, nebude to tak trčet pod auto.
Další plus je to, že se dá umístit servo pro řízení teplé vody do prostoru mezi ventilátor a výparník. Bude tedy chlazené nebo ohřivané… jak chcete… vzduchem z auta nebo z venku. V koncepci Nissan bohužel musí být až za topným tělesem, nebo by se muselo trochu víc hadicovat. Navíc takhle koncepce nejspíš vyjde i užší, takže bedna nebude tak moc do kraje auta.
Má ta Volvo varianta pouze jedinou vadu a tou je umístění vstupu a výstupu. Pro mě by bylo lepší mít výstup více ve sředu vozu. Na druhou stranu pokud by se přesunul výstup více dopředu , tak by v užší zadní části mohl být pouze ventilátor a … to nezní blbě, protoze vzadu by se mohl vytvořit ještě šuplík pro kabinový filtr a to už vůbec nezní blbě.
A málem bych zapoměl, potrubí k výparníku by mohlo jít krásně pod rámem, kdyby tam ovšem hned vedle nebyl výfuk. Ještě by to chtělo rozkreslit, třeba teď se mi zase nezdá to, že v prostřed dveří povede trubka z podlahy.
Každopádně nyní kreslení pouštím z hlavy. Objednávám k Nissan výparníku ještě ten do Volva a až je budu mít oba v ruce, tak se rozhodnu. Bude to stát několik tisíc navíc, ale pokud to má být řešení, které bude do léta a neskončím s tím, že se mi to tam poněkud nevměstná, tak potřebuji plán B… teda on to není plán B, on je to plán A, protože já chci jeden nebo druhý oba jsou plán A, každý má něco do sebe, jenže bohužel zatím neznám přesné rozměry a provedení, takže chci oba i když jeden pak bohužel zahodím. To je prostě vývoj ve spolupráci s čínskými dodavateli. A nebo si mohu koupit tady jeden, vyjde dráž a čekání na něj bude prakticky stejné.
A příští týden budu dělat elektřinu. Potřebuji sedavou práci, jsem poněkud nachlazený, žádné běhání kolem auta.